Boruch Tomasz, Bad Muskau, podróże, Niemcy, Łęknica

Pogranicze Nysa Łużycka

Boruch Tomasz, Bad Muskau, podróże, Niemcy, Łęknica

Dzisiaj wam przedstawię kilka wspomnień z mojej wizyty w roku 2014 na pograniczu polsko-niemieckim.

Chodzi konkretnie o granicę na Nysie Łużyckiej pomiędzy Łęknicą, a Bad Muskau.

Po polskiej stronie niewielka miejscowość Łęknica z pozostałościami starego systemu i budami pełnymi handlujących Bułgarów ( nie wiem skąd w tym miejscu Bułgarzy, ale po małym rozpytaniu okazało się, że to kolonia Bułgarska.

Most graniczny na Nysie Łużyckiej, byłem pierwszy raz w tym rejonie Polski i aż ciekaw jestem jak wyglądało życie tam za czasów PRL-u i NRD.

Po niemieckiej stronie malownicze miasteczko Bad Muskau, zadbane choć trochę wymarłe, byłem we wtorek po południu i odniosłem wrażenie jakby wszyscy gdzieś wyjechali.

Największa atrakcja miasta to zamek Muskau Schloss, zamek był własnością księcia Hermana Ludwiga Heinricha księcia von Pückler-Muskau, który go sprzedał w 1845 roku.

Sam książę był bardzo zagadkową postacią i nie będę się tu o nim rozwodził, ale polecam poczytać jego ciekawą historię. Resztę powiedzą wam zdjęcia.

 

Dodaj komentarz